Another day in paradise - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemarie Sluiter - WaarBenJij.nu Another day in paradise - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemarie Sluiter - WaarBenJij.nu

Another day in paradise

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

23 Mei 2015 | Aruba, Aruba

Goedenacht lieve fans,

Weer even een berichtje vanaf het zonovergoten Aruba! Ik blijf nog even genieten van het feit dat ik dit kan zeggen, aangezien ik (ongelofelijk maar waar) over 6,5 week alweer naar Nederland ga. Het is bizar hoe snel de tijd hier gaat, en hoe ontzettend ik hier op mijn plek ben. Het leven in Nederland achter me gelaten en hier opgebouwd, waardoor de alledaagse en speciale dingen hier ook net als thuis gebeuren.

Bijvoorbeeld mijn verjaardag! Allereerst bedankt voor alle lieve berichtjes en felicitaties, ondanks het feit dat ik zo ver weg zit. Heel leuk!
Maandag op dinsdag 00:00u was het zo ver, tot een aantal jaar geleden zou ik al minstens 1 week van te voren wakker liggen van de spanning voor mn verjaardag, maar deze keer moest er gewoon gewerkt worden.
Er werd mij klakkeloos medegedeeld dat ik na werk mn eigen kamer en de BAM (bar bij het werk) niet mocht betreden en alle orders van anderen moest opvolgen. Na te hebben gedoucht bij de buren en een uurtje te hebben gewacht mocht ik naar de BAM, 10 seconden voor 12 hoorde ik binnen mensen aftellen, en toen ik om 12u de deur open trok stonden daar alle lieve Perle vrienden en een prachtige taart met kaarsjes op de bar. Super lief, en een gezellige avond volgde.. (Thanks to lieve Naom!)

Maar ook na 12 mei ging het feest nog even door, Pa, Ma, Juud, Tjeerd & Irene landden namelijk 13 mei op Aruba! Heel apart om ineens met hen in de auto naar huis te rijden, maar super dat dit gewoon kan.
14 mei het volgende feestje; Catamaran. Roeline (15 mei jarig) en ik hadden besloten samen onze verjaardag te vieren op de Catamaran aangezien iedereen vrij was ivm Hemelvaart. En gezellig was het zeker, 3uur lang varen over zee met een groep van 35 studenten, open-bar en snorkelen in de prachtige onderwater wereld van de Arubaanse wateren.

Maar naast het vieren van feestjes worden er ook feestjes georganiseerd! 16 mei; 1e open-bar avond voor deze groep in de BAM, en wat een succes. Samen met Elmi de toko helemaal vol gedraaid. De liters drank die er doorheen gingen, heerlijke muziek, goeie sfeer en gezellige mensen zorgden ervoor dat wij (nadat de eersten rond een uurtje of half 1 al gesneuveld waren) om half 6 hadden besloten om de volgende dag wel schoon te maken en nu lekker te gaan slapen. Slechte keus.
En afgelopen weekend deden we het lekker nog een keer over! Afgelopen zaterdag stond de 'foute neon-party' op het programma. Hele dag al onderweg geweest met Elmi, opzoek naar een goeie outfit en leuke dingen voor de avond zelf. Heel leuk om onderweg, en in winkels varierend van Big Bazaar tot Feestwinkel (hier zijn die twee qua inhoud tevens ongeveer gelijk) ook zijn/haar inkopen te zien doen. En weer was het een erg geslaagde avond!

Verder met de familie afgelopen week ook enorm genieten. Het is weer helemaal zoals het was, al is het wel even wennen. Ze zijn zelf in ieder geval geen spat veranderd. Het niveau ligt nog even laag, en elkaar belachelijk maken is nog altijd orde van de dag.
Eerste paar dagen lekker rustig aan gedaan, mooi op het strand gelegen en hen laten bijkomen van de jetlag. Maandag een eiland tour gedaan (met zn 6en in een 5 persoons auto) en naar natural brigde geweest, dinsdag naar Oranjestad geweest, woensdag gesnorkeld bij Mangel Halto (paradijselijk strand) en donderdag wezen surfen bij Arashi beach. Vandaag de familie naar Baby beach, en ik heb het rijk hier even lekker voor me alleen aangezien de griep begint op te spelen. Morgen nog de hele noordkust af met een Jeep en uiteten bij een van de mooist gelokaliseerde restaurants van Aruba, en dan zijn de 10 dagen alweer voorbij.. Ongelofelijk hoe snel (ook) dit is gegaan.

Om jullie nog een iets duidelijker beeld te geven van de Arubaanse bevolking, manier van werken en leefstijl hier even wat fragmenten van mijn afgelopen 2 werk weken:
Een klein probleem met de vaatwasser (wat er nou precies was weet ik niet, maar hij functioneerde in ieder geval niet naar behoren). Onderhoudsteam had het gefikst en gelijmd, het was puur een kwestie van afwachten. Daar hadden 2 leden uit onze keukenploeg alleen even niet zoveel zin in. Hoe geduldig en traag de Arubanen normaal zijn, was weinig van te bekennen en Jut en Juul trekken zonder pardon de wasbak en alles weer van de muur af. Wat ervoor heeft gezorgd dat we de afgelopen dagen alle afwas met de hand mogen doen.
Daarnaast is ook de palappa ingestort, zijn er hierdoor enkele stoppen kort gesloten en hebben 2 koelingen het begeven. En het ergste van alles, ik begin het gewoon normaal te vinden. Ik vertelde ook lachend aan papa en mama dat ik eigenlijk in al die weken dat ik hier nu werk nog nooit een dag heb gehad waarop alles het deed en iedereen / alles er was. Haha.
Maargoed, ook dit komt uiteindelijk allemaal wel weer goed, en de zaak is nog steeds open. Dat je op 1 avond ongeveer 4x op je muil gaat omdat de keuken een groot waterballet is, en je een half uur voor het begin van een feest nog als een idioot naar de winkel moet scheuren om drank te halen is achteraf eigenlijk alleen maar leuk. Zo blijf ook ik me nog steeds verbazen over Aruba, en geniet ik er nog steeds van hoe anders het hier is dan thuis.

Komende weken nog genoeg leuke dingen op het programma staan, alle ouders zijn zo'n beetje geweest, dus dat worden nog 6 weken optimaal genieten met de groep die we hier hebben opgebouwd!

Jullie zullen voor mijn vertrek nog wel weer een keer van me horen, maar het 1x per week schrijven heb ik (zoals je kunt zien aan het aantal reisverslagen dat ik heb) allang opgegeven!
Fijn weekend toegewenst, en tot later!

Ayoooo,
Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2015

Hello goodbye, maar dan andersom.

26 Juni 2015

'Never say goodbye'

23 Mei 2015

Another day in paradise

06 Mei 2015

'Echte vrienden'

10 April 2015

Goeie deals
Annemarie

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 7148

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: