'Never say goodbye' - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemarie Sluiter - WaarBenJij.nu 'Never say goodbye' - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemarie Sluiter - WaarBenJij.nu

'Never say goodbye'

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

26 Juni 2015 | Aruba, Aruba

Dat was m dan al bijna.. Het 4,5 maand durende avontuur is bijna tot zijn einde gekomen. Met gemengde gevoelens beleefde/beleef ik mijn laatste 1,5 week hier. Aan de ene kant heel veel zin om iedereen weer te zien en het gewone gestructureerde leventje weer op te pakken. Studeren, voetbal, op stap in Zwolle, de kantine, etc. Even op je fietstje springen richting vrienden, dat soort dingen. Maar aan de andere kant ook buikpijn bij de gedachte dit paradijselijke eiland (voorlopig) te moeten verlaten. In zo'n korte tijd is het hier echt als een thuis gaan voelen. De mensen die je hebt leren kennen, de plek waar je je boodschappen doet, de kroeg waar je iedereen altijd wel tegen komt, het strand waar je iedereen altijd wel tegen komt, etc. Heel apart omdat achter te moeten laten en in Nederland weer verder te moeten met het normale leven. Zoals je hoort; heel dubbel.

Sinds 1,5 week heb ik vakantie, dat is wel heerlijk. Ondanks dat je leven hier automatisch op je vrije dagen eigenlijk al als vakantie voelt went het ook akelig snel.. En is het heerlijk om nu vrij te zijn van verplichtingen zoals werk. Maar ondanks werk en afscheid nemen van al vele anderen is er genoeg tijd geweest voor leuke dingen, en hebben we ook nog genoeg gedaan en meegemaakt.

Zo hebben we met een hele groep (de een nog brakker dan de ander) paardgereden naar Natural pool via Natural park. Leuk om te doen met een groep waarvan er misschien 3 echt paard konden rijden. De enorm niet kloppende lengtes van de paarden in verhouding met sommigen hun lengte zorgde er in ieder geval voor dat ik ongeveer 3 uur lang gierend op mijn hobbelpaard heb gezeten.
Na het hele paarden avontuur zijn we 'savonds op een partybus gegaan. Dit is iets wat uiteraard ook weer alleen op Aruba kan, in Nederland hoef je het echt niet te proberen om met zo'n ding over straat te gaan. Het is een open bus met bankjes die niet worden gebruikt, er staat een paaldans paal in het midden van de bus, vlak achter de chauffeur staat een DJ die zo'n enorm volume aan muziek produceert dat ik me niet kan voorstellen dat die chauffeur een goed werkend gehoord heeft aangezien je je nooit kunt concentreren met zoveel geheister achter je. Maar wat een prachtig feest!! Wat fantastisch om met zn allen het eiland over te scheuren in een soort privé discotheek. Weer een erg geslaagde avond, allemaal wankelend de bus uit, nog wat sapjes drinken in de kroeg en lekker slapen.

Daarnaast gaan de verjaardagen ook gewoon door. Voor Tim zn verjaardag hadden de jongens een Hummer jeep gehuurd, waarmee ze de hele dag over het eiland konden touren. Aangezien deze gigantische bak mega breed en hoog was en daarnaast een fel gele parkietkleur droeg hadden ze het nodige bekijks. De mannen veranderden weer even in jongetjes; wat vonden ze het mooi dat iedereen zo naar hen keek en wat lieten ze graag merken dat ze in een Hummer reden. Savonds uiteten, met de Hummer uiteraard, en aangekomen op locatie lekker decadent pal voor de deur uitstappen. Mooi, ook stiekem wel leuk om een keer mee te maken haha.

Verder wordt deze week en werden afgelopen weken de 'nog doen' dingen van het lijstje langzaam aan afgestreept. Nog weer een keer wezen snorkelen op arashi beach, zo belachelijk mooi hier onderwater.. Ook naar de enorme Arubaanse dierentuin geweest met Elmi, waar je vooral geiten varkens poezen honen en paarden aantrof. Haha. Maar ook apen en dat haalde het kinderboerderij effect weer wat omlaag. Oranjestad paar keer in geweest opzoek naar souvenirs en tot nu toe vooral thuis gekomen met steeds weer leuke spullen voor mezelf. Heb nog een klus te klaren dus deze week.

Verder hebben we vanavond een afscheidsfeestje georganiseerd, voor alle studenten die volgende week vertrekken.. Weer een openbar dus dat gaat ongetwijfeld een mooi feestje worden. Maar wel heel apart dat dit een van de laatsten gaat zijn..
Zaterdag gaan we met de groep uiteten bij Barefoot, een super mooi restaurant aan het strand, dit als afscheidsetentje met zijn allen. En dan zondag naar Palm Island. Hier ga je met de boot heen en heb je een soort all inclusive dagje. Eten, drinken, watersporten, snorkelen, etc. Gewoon nog even flink genieten voordat we dinsdag beginnen met de eersten weg brengen..

Leuk en lastig, dat is eigenlijk hoe ik de afgelopen week heb beleeft en hoe ik denk de komende week te gaan beleven.. Al hebben wij nog het geluk dat bijna iedereen in Groningen studeert, en het dus bijna onmogelijk is om elkaar nooit meer te zien. Maar voor nu; eerst nog maximaal genieten op dit droomeiland. Aan de weerberichten te zien neem ik het mooie weer mee richting ons koude, maar altijd gezellige, kikkerlandje.

Ayo & dikke kus,
Anne.

• 26 Juni 2015 - 20:03

Odet:

Mooi verslag............geniet nog even.