Goeie deals - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemarie Sluiter - WaarBenJij.nu Goeie deals - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Annemarie Sluiter - WaarBenJij.nu

Goeie deals

Blijf op de hoogte en volg Annemarie

10 April 2015 | Aruba, Aruba

Twee weken geleden, en alweer van alles mee gemaakt. Vorig weekend was het paasweekend, iedereen lekker 4 dagen vrij (behalve de horeca natuurlijk) maar wel van alles op de planning. Donderdagavond op stap, vrijdag bbq, zaterdag neon-smash en zondag Moomba. Vrijdags met een aantal opzoek naar witte shirtjes voor het beruchte neon-smash feest. Maar iedere winkel op Aruba was natuurlijk dicht ivm goede vrijdag, waarna Ben de legendarische zin sprak; 'Op Aruba nemen ze vrije dagen tenminste serieus, op een vrije dag in Nederland gooien we alle winkels open' Goed punt..
Vervolgens heerlijke dag aan het strand, en 's avonds wezen barbecuen. Op Aruba is het een weekend per jaar (met pasen) toegestaan om op het strand te kamperen etc. Dus besloten om met een aantal mensen op het strand te gaan slapen, gewoon zonder tent, matrassen in de auto en gaan. Heel bijzonder om onder een sterrenhemel met volle maan en op 2 meter afstand van de zee in slaap te vallen..
Zaterdag eerst nog gewerkt en daarna naar Neon-smash bij Nikki beach, erg leuk feestje, en iedereen volledig onder de verf waardoor je ondanks het douchen bij de meesten de volgende dag hier en daar nog wel wat kleur om het lichaam zag zitten.

Ondanks alle feestjes en gezelligheid ben ik hier natuurlijk niet op vakantie. Elke week wordt er keurig 48 uur afgetikt en dit is nog aardig wennen. Van je schoolleventje met 2 avondjes in de week werken naar een fulltime baan met een compleet ander klimaat was nog aardig schakelen. Ik ben dan ook maar 1 dag in de week vrij, wat er voor zorgt dat ik nog genoeg te doen en bekijken heb hier op Aruba. Want die ene dag wil je graag gebruiken om van alles te bekijken, maar anderzijds wil je ook gewoon de hele dag op het strand liggen zonder aan de tijd te denken. Gelukkig hebben we nog een paar maandjes :).

Afgelopen week ook de hooiberg beklommen met Noëll. De naam berg is het niet helemaal waard, maar goed, in Nederland noemen we ook al snel iets een berg. Na de 600 nog wat treden was het heel tof om van bovenaf het hele eiland te kunnen zien, dan zie je eigenlijk pas hoe klein het hier is. Hooiberg functioneert voor velen ook als sport. ook wij hadden het goede voornemen 2x in de week hard te lopen, echter was de laatste keer alweer 2,5 week terug. Lastig..

Ondanks het feit dat je zoveel werkt moet je ook hier toch echt op je centen letten. Het loon is veel lager dan in Nederland, en het leven veel duurder. Laatst mijn loon gekregen, voelde me enorm rijk tot dat ik de dag erna mijn huur mocht gaan betalen..
En niet alleen de huur, maar ook boodschappen zijn gigantisch duur hier. Op kamers in Nederland gaat straks weer voelen als luxe, kun je jezelf weer chocola en 30 verschillende soorten beleg permitteren omdat je de prijs in vergelijking met Aruba makkelijk door 2 of 3 kunt delen. :)

Ook thuis begin je steeds vaker te missen, af en toe echt schaterlachend de familie chat aan het lezen, omdat ik me precies kan voorstellen hoe het er dan thuis aan toe gaat. Helaas kun je je plezier op dat moment met niemand delen omdat hij of zij dan een beetje schaapachtig naar je telefoon zit te kijken. (Mocht je bekend zijn met het niveau van humor binnen onze familie, dan zul je je hier iets bij voor kunnen stellen.)


Verder zorgen de gasten in het restaurant ook nog voor regelmatig vermaak. Momenteel verblijft er een koor uit Suriname op het complex naast het restaurant die zorgen voor het nodige leven. Twee behoorlijk grote en oude vrouwen die binnen komen en vragen of de BAM (bar die bij het restaurant hoort maar iets verder naar achter ligt) al open is omdat ze daar graag 'even willen chillen en wat willen bikken.' Of gewoon luid zingend door het restaurant banjeren.

Afgelopen week ook, lekker overdreven, bijna opgepakt door de politie hier. Taxi'tje richting werk gepakt, deze was alleen zo'n 25 minuten te laat waardoor ik weer te laat op werk kwam. Taxi centrale vertelde mij dat ik om een discount moest vragen omdat dit niet werd getolereerd. Echter had ik natuurlijk ook nog eens een knetter chagerijnige taxi chauffeur, dus toen ik zei dat ik niet het hele bedrag zou gaan betalen in opdracht van de taxi centrale ging hij aardig over de zeik. Zij hadden mij verteld absoluut niet toe te geven en hem toch maar volledig te betalen omdat dat de mensen alleen maar lakser zou maken. Vol goede moed dus de discussie met deze man aan gegaan, die had er na een aantal zinnen al genoeg van en beweerde de politie te gaan bellen. Ondertussen ging ik vast naar binnen om te gaan werken en ik zou hem samen met de politie wel zien verschijnen zei hij. 5 minuten later kwam hij woest het restaurant binnen, maakte een soort wilde vuist beweging waarna hij weer weg liep. Hah. Score. Annemarie 1 taxichauffeur 0. Politie hier heeft ook weinig zin om voor dit soort dingen op pad te gaan.

Titel van dit verhaal heeft betrekking op afgelopen weekend. Zo begon het afgelopen vrijdag in Upstairs, voor 25 dollar heb je een 'emmertje' (wat duidelijk geen emmerTJE was) met de cocktail sex on the beach. Paar van die mooie lange rietjes erbij en het feest kan beginnen. Echter zijn ze op Aruba niet zo zuinig met de drank als in Nederland en was het dus behoorlijk sterk.
Deal nummer 2 heeft ook voor de nodige schade gezorgd. Tom had met een vriend van hem, die bij een watersport bedrijf werkt, geregeld dat we met 4 man konden gaan tuben (band achter boot). Mochten wij het volhouden om 20 minuten op dat ding te blijven zitten dan zou hij ons ritje betalen. Je kunt wel raden hoe het er aan toe ging.. Maar wat ontzettend gaaf. Paar week terug met Noëll en Huub het zelfde gedaan, maar dat was overduidelijk de toeristen versie.
Gezien het feit dat het touw meerdere keren knapte, de mensen die in de boot mee waren om foto's en filmpjes te maken geen foto's en filmpjes konden maken, en wij alle 4 behoorlijk toegetakeld van de band afkwamen zegt genoeg over de snelheid en golven die we pakten.
Ik heb de eerste minuten dan ook alleen maar ontzettend hard zitten lachen terwijl je flink veel moeite deed om je goed vast te houden. Tussen 3 mannen op die tube die het allemaal net wat anders beleefden; Van rechts schreeuwde er een alleen maar over hoe tof het was en dat hij sneller wou, een ander smeekte alleen maar om pauze en produceerde een soort constante oerkreet, en van links kreeg ik alleen maar strategieën toegeschreeuwd over hoe ik mijn benen dan wel niet moest doen zodat we niet zouden vallen. Ontzettend genoten. Met blauwe plekken, dikke, trillende en met wondjes bevlekte handen en ruggen hebben we het overleefd en voor elkaar gekregen om 20 minuten lang te blijven zitten.

Weekend afgesloten met een etentje bij Bingo's en vervolgens lekker op bed friends gekeken en een goede nacht gepakt. We kunnen er weer een weekje tegen aan, en voor je het weet is het weer weekend.

Fijne week allemaal! Adios & ayo,
Annemarie

  • 16 April 2015 - 17:23

    Erik:

    Alsof we erbij zijn :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2015

Hello goodbye, maar dan andersom.

26 Juni 2015

'Never say goodbye'

23 Mei 2015

Another day in paradise

06 Mei 2015

'Echte vrienden'

10 April 2015

Goeie deals
Annemarie

Actief sinds 03 Maart 2015
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 7151

Voorgaande reizen:

03 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: